dllr icon

1866. gads – gads, kad tiek dibinātas dzelzceļa līniju Pēterburga – Varšava un Rīga – Orla Dvinskas Galvenās Dzelzceļa Darbnīcas. Rūpnīcās var saremontēt 20 tvaika lokomotīves un 44 divasu kravas vagonus gadā.

Sākot ar 1895. gadu darbnīcas paplašinās un specializējas tikai uz tvaika lokomotīvju remontu. Ražošanas apjomi palielinās, tiek uzcelta pirmā 360kWh elektrostacija darbnīcu vajadzībām. Līdz ar darbnīcu paplašināšanos, pieaug arī darbinieku skaits. 20.gadsimta sākumā tas ir vislielākais uzņēmums pilsētā, kurā strādā ap 1000 cilvēku.

2.pasaules kara laikā 87% darbnīcu tiek nojauktas.

1944. gadā – strādnieki aktīvi atjauno darbnīcas, vienlaicīgi pielāgojot ražotnes, un jau 1944.gada septembrī tiek izgatavoti pirmie lējumi un kalumi dzelzceļu, tiltu un ritošā sastāva atjaunošanai. Tiek nodoti ekspluatācijā kalšanas, liešanas, vagonu, mehāniskais un citi cehi. Vienlaicīgi, rūpnīcas strādnieki piedalās pilsētas un dzelzceļa tilta pāri Daugavai atjaunošanā.

1945. gadā Galvenās Dzelzceļa Darbnīcas pārdēvētas par Daugavpils Tvaika Lokomotīvju Vagonu Remonta Rūpnīcu. Pieaug ražošanas apjomi.

1962. gadā uzņēmums pārdēvēts par Lokomotīvju Remonta Rūpnīcu.

1991. gadā rūpnīca pārdēvēta par Valsts dzelzceļa uzņēmumu "LOKOMOTĪVE".

1944. gadā – uzņēmums saņem nosaukumu Valsts akciju sabiedrība “Lokomotīve”.

2004. gadā Igaunijas uzņēmums “Spacecom", kas ietilpst kompāniju grupā “Severstaltrans”, kopā ar uzņēmumu “Skinest projekt” nopērk 84,5% uzņēmuma akciju. Rūpnīca atgūst savu vēsturisko nosaukumu - Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca.

2012.gada 20.novembrī AS “DLRR” noslēdz līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par projekta “Augstas pievienotās vērtības investīcijas AS “Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīcā” īstenošanu. Projektu līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

2015.gadā tiek pabeigta “Augstas pievienotās vērtības investīcijas” projekta īstenošana.

Projekta ietvaros rūpnīca iegādājās 16 modernas CNC (ciparu programvadību) un metināšanas iekārtas:

  • 6 virpošanas iekārtas
  • 2 slīpēšanas iekārtas
  • locīšanas iekārtas
  • automātiskais lentes zāģis
  • lāzergriešanas iekārta
  • frezēšanas iekārta
  • velmēšanas iekārta
  • metināšanas aprīkojums un vairākas citas ierīces.

Trīs gadu laikā rūpnīca atjaunoja tehnoloģisko bāzi un pielāgoja infrastruktūru, kas ļāva izveidot efektīvus ražošanas procesus, nodrošināt augstas kvalitātes metālapstrādes pakalpojumusun apgūt jaunus tirgus.